perjantai 25. tammikuuta 2013

Today's Top 3: käsilaukut

Kerroinko jo, että mä rakastan asusteita? Varsinkin laukkuja? Tietenkin myös huiveja ja koruja. Ja kenkiä! Niitä ei tosin taideta lukea asusteisiin... :) Mun laukkukokoelmaan kuuluu monenlaista ja -hintaista laukkua. Ei tosin (ainakaan vielä nyt eikä aivan lähitulevaisuudessakaan) mitään superkalliita design-helmiä, joista kuitenkin haaveilen. Onneksi haaveilu ei vielä maksa mitään!

Nykyiseen elämäntilanteeseen osa laukuistani ei käy ollenkaan, koska ne ovat melko hankalia kantaa lasten kanssa. Mutta voi sitä riemua, kun ihania laukkujani saa lähteä ulkoiluttamaan aikuiseen seuraan! Otin mukaan Top 3 -listalleni (tai tästä tuli neljän laukun top 3-lista) muutaman laukun, jotka eivät muuten ehkä listalle pääsisi, mutta jotka ovat osoittautuneet nyt niin käteviksi, että niitä tulee pidettyä usein. Tosin en käytä mitään sellaista, josta en pidä. Jos ei vielä ole tullut selville, niin minun mottoihini EI kuulu käytännöllisyys ensin, tyyli sitten, ei edes lasten kanssa liikkuessani! Ehkä lähikauppa tekee poikkeuksen. Tai oikeastaan ei sekään.

Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka vaihtelevat laukkuja melko useasti muun asun tai kenkien mukaan ja mulla on myös erikseen kesälaukkuja, joita en käytä talvisin lainkaan. Ja toisin päin. Nämä nyt esitellyt laukut ovat olleet käytössä nimenomaan nyt talvella.

1. Listan kärkeen pääsee Hulluilta päiviltä tilattu Michael Korsin nahkalaukku. Tosi simppeli, mutta ihanan tilava ja tyylikäs. Ja ihanan pehmeää nahkaa! Mulla on siis tuo musta. Käyttänyt en tosin ole vielä kertaakaan, en ole malttanut tätä laukkua täyttää vaipoilla, tuteilla ja rusinarasioilla... Vielä.

Michael Kors -laukku, oikean yläkulman kuva Stockmann
2. Toiseksi omalla listallani pääsee uusin laukkuni, Tiger of Swedenin aivan ihanan roosa reilunkokoinen clutch, jonka ostin itselleni häälahjaksi. Vietimme talvihäitämme vajaa kuukausi sitten perhepiirissä, suosittelen! Noh, siitä myöhemmin enemmän... Mutta laukku on ihanan kylmän roosan värinen ja pehmeää nahkaa. Clutchiksi se on tosi reilu. Laukun alla on remmi, johon käsi on ajateltu sujauttaa ja joka helpottaa kantamista. Tää on niin syötävä, että sen paikka on ehdottomasti tämän hetken top-listallani, vaikkakin käyttöä sillä on kans tosi vähän. Laukku oli tosi vaikea kuvattava, on paljon hienompi luonnossa.
Tiger of Swedenin clutch.
3. Jaetulle kolmannelle sijalle pääsevät laukut, joita olen viime aikoina hieman yllättäenkin käyttänyt tosi paljon. Toinen on Longchampin musta nylonpintainen laukku mustilla nahkasomisteilla ja toinen Guessin keinonahkainen laukku. Syy, miksi kummatkin pääsevät listalle on se, että ne ovat hyvän mallisia ja todella käteviä lasten kanssa, koska ne saa olan yli ns. messenger-laukuksi.
Mä en yleensä ole mikään olkalaukkujen ystävä, mutta totuuden nimissä ne ovat kyllä superkäteviä siksi, että kummatkin kädet jäävät vapaaksi. Ruskean Guess-laukun hyvä puoli on se, että sitä voi käyttää sekä käsi- että olkalaukkuna, eikä se näytä typerältä kumpanakaan. Miinusta tietenkin Guessin ainainen ongelma, että laukut ovat keinonahkaa. Merkki on muutenkin mulle vähän liiankin blingbling, mutta tämä malli on minusta tosi kiva.

Minusta KAIKKIEN pienten lasten äitien tulisi omistaa yksi sellainen musta käsi- tai olkalaukku, jonka voi melko huolettomasti pukea asun kuin asun kanssa. Tai ainakin se on minua helpottanut. Ja tämä laukku on juuri sellainen! Se on minulla käytössäni sekä kynähameen että toppapuvun kanssa, ja toimii oikeasti kummankin asun kanssa. En kyllä koskaan suosittelisi koittamaan samaa juuri minkään muun laukun kanssa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti