maanantai 28. tammikuuta 2013

Today I love... Amatöörimäistä kuvausta ja kuvankäsittelyä

Vietimme koko päivän lasten kanssa sisätiloissa, koska ulkona oli niin kova tuuli ja vettä ja räntää satoi vuorotellen. Aamupäivällä ennen isomman lapsen päiväunia oli hetki, jolloin oli vaikeuksia keksiä uutta tekemistä, joten päätin järjestää kuvaussession, jota olin muutaman päivän jo miettinyt mielessäni. Tavoitteena oli saada kuva kenkiä ja koruja apuna käyttäen, joista saisin muokattua blogini bannerin. Ainakin itse olin tyytyväinen meidän aikaansaannokseen! 2-vuotias poikani sai järjestellä kenkiä ja koruja kuvaan, mun vahvan ohjeistuksen mukaan tosin, ja nuorempi katsoi touhua sitteristään. Hänkin viihtyi, kun salama välkkyi. :) Tässä siis aikaansaannoksemme käsittelyn jälkeen:


Alkuperäinen kuva näytti tältä:

Mä en todellakaan ole mikään hyvä valokuvaaja, onneksi mies halusi pari vuotta sitten ostaa hyvän järkkärikameran. Se on Canonin EOS550d. Sillä saa tumpelokin hyviä kuvia! Tai ainakin kun sillä jaksaa vähän harjoitella. Mulla ainakin joskus onnistuu, joskus ei todellakaan.

Kuvankäsittelystä en tiedä (vielä) juuri mitään, olen käsitellyt omia kuvia PicMonkey-nimisellä nettisaitilla. Se on siinä mielessä kätevä, että erillistä ohjelmaa ei tarvitse koneelle ladata, vaan kuvat viedään suoraan sivulle ja käsitellään siellä. Tuskin siellä mitään ihan mahtavuuksia voi tehdä, mutta se riittää mulle ainakin tällä erää. Ehkä tässä joskus perehdyn GIMP-kuvankäsittelyohjelman saloihin, jonka olen jo koneelleni ladannut, mutta jota en osaa käyttää. Sitten kun on aikaa...

On pakko vielä mainita, että kenkien ja korujen alla on lempparimattoni. Niitä on itseasiassa kaksi samanlaista n.90x150 -kokoista. Matoilla on ikää sellaiset rapiat 50-vuotta! Äitini on kutonut ne itse ollessaan noin 15-vuotias ja matot ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa. Ja mikä parasta, ne voi pestä koneessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti