tiistai 22. tammikuuta 2013

Today I love... H&M:n ja Nextin lastenvaatteet

Mä tykkään älyttömästi vaatteista, eivätkä lastenvaatteet tee niistä poikkeusta. Oikeastaan ihan hyvä, ettei mulla ole pieniä tyttöjä, niillä olis varmaan monen monta mekkoa, joita he eivät ehtisi ikinä pitämään! Lastenvaatteissa on tärkeää, että ne ovat kivannäköisiä ja -mallisia, niitä saa pestä 60:ssä asteessa (ainakin vauvanvaatteet) eivätkä vaatteet mene piloille pestessä, ja etteivät ne maksa maltaita. Mä olen siitä ihmeellinen tapaus, etten kuivata vaatteita kuivausrummussa kun vasta äärimmäisessä hätätilassa, meillä se on käytössä ainoastaan pyyhkeiden ja petivaatteiden kuivaamisessa. Vaatteet menevät siitä niin huonoon kuntoon, että minä mieluummin ripustan vaatteet kuivumaan. Vanhemman pojan vaatekaapissa on jo kalliimpiakin juttuja, koska enää poika ei kasva aivan silmissä ja vaatteille tulee pitoaikaa kauan. Osa vaatteista menee niin pitkään, että niihin ehtii jo kyllästyä! :)

Olen tykännyt ihan hirveästi H&M:n lastenvaatteista. Niissä on hinta-laatu-suhde enemmän kuin kohdallaan ja varsinkin vauvapuolella (92-kokoon saakka) on tosi kivoja vaatteita. Ja lähes kaikki saa pestä 60:ssä! Vanhempi poika on kasvamassa ulos 92-kokoisista vaatteista, joten meidän on ollut pakko siirtyä leikki-ikäisten puolelle (92-128). Sielläkin on ihan kivoja vaatteita, mutta monikaan ei säväytä kuten vauvaosaston tuotteet. Olin ihan äimistynyt, kun yritin etsiä 92- ja 98-senttisiä t-paitoja pojalle, ja kaikissa tuntui olevan joku vähän isommille pojille tarkoitettu kuva, kuten Paavo Pesusieni, SpiderMan, pelottavan näköinen dinosaurus tms. Minä ainakin haluan pitää poikani pikkupoikana vielä enkä pukea hänelle pääkalloja ja action-figuureja päälle, eiköhän se aika koita joskus joka tapauksessa! Pääosin olen kuitenkin ollut leikki-ikäisten valikoimaan tyytyväinen, kuulemma "ongelmat" alkavat sitten koululaisten vaatteiden kohdalla, eli koosta 128 ylöspäin. Vaatteet ovat paljon huonolaatuisempia (aikuisten vaatteiden tasoa), eikä valikoima ole kehuttava. Onneksi minulla menee vielä hetki ennenkuin poikien vaatteita joutuu sieltä katselemaan. :)

Olin aina ihmetellyt ennen omien lasten saamista miksi kukaan haluaa pukea lapsiaan samanlaisiin vaatteisiin, ja nyt minusta on tullut ihan samanlainen. Minusta on ihanaa laittaa veljeksille samanlaiset tai samankaltaiset vaatteet, ainakin vielä kun he eivät itse sitä moiti. :) Nyt vain ongelmana on se, että nuorempi on vielä vauvaosastoa ja vanhempi leikki-ikäisten puolella, eikä yhteneväisiä vaatteita löydy kovin usein. Olen muutaman kerran shoppaillut brittiläisellä Nextillä, heillä pienempien leikki-ikäisten vaatteet alkavat jo kolmen kuukauden vauvakoosta, joten sieltä olen saanut samanlaisia vaatteita kummallekin. Vaatteet ovat siellä aivan ihania, varsinkin aivan pienimpien! Laatu ei ole ollut yhtä hyvää kuin H&M:llä, muttei ole ollut mitenkään huonoakaan. Teen myöhemmin juttua lempinettikaupoista, Next pääsee sinne nimenomaan lastenvaatteidensa ansiosta. Ja siksi, että toimitus on ilmaista ja tulee tosi nopeasti - kotiovelle! Nuorempi kyllä kasvaa niin vauhdikkaasti, että kohta pojille menee hyvinkin lähekkäiset koot ja silloin ei tätä osastojen välistä "ongelmaa" ole.

Olimme tänään leikkitreffeillä, joten päällä oli rennompaa "kyläilyvaatetta". Paidat ovat H&M:n syksyn mallistosta (à9,95€) ja housut myös H&M:n peruscollegeja (à 7,95). Kuva on kännykällä otettu, joten laatu ei päätä huimaa... Paidat ovat oikeasti tosi ihanat!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti