sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Perheenäidin pikameikki

Minä en kuulu niiden kotiäitien joukkoon, jotka jättävät meikkaamisen saadessaan lapsia. En usko siihen, ettei aikaa löydy muutamaa minuuttia pikameikin tekemiseen. Jotkut perustelevat asiaa sillä, ettei meikkaaminen tai oman tyylin ylläpito ole enää tärkeää, kun elämässä on muita, tärkeämpiä asioita. Minun mielestäni ne eivät ole toisiaan poissulkevia! Tietenkin aatteelliset valinnat ovat sitten asia erikseen. Minä en mene edes postilaatikolle käymään ilman ripsaria, enkä puistoon lasten kanssa ilman pikaista ehostusta. Minä kun en todellakaan kuulu niihin onnellisiin, jotka näyttävät hyvältä ilman "pientä" parantelua...

Jos olen koko päivän kotona tai käyn korkeintaan lähipuistossa tai -kaupassa, en tietenkään käytä aikaani täydellisen meikin tekemiseen. Jaan teille omat vinkkini siitä, miten muutamassa minuutissa saa itsestään sen näköisen, ettei tarvitse juosta sivuteille kun näkee jonkun tutun tulevan vastaan! :)

Minulla on aivan värittömät kulmakarvat ja ripset, joten niiden värjääminen on minulle aivan pakollista. Värjään itse kulmakarvani noin kerran kuukaudessa, joten arkimeikkiin ei niitä tarvitse kohentaa lainkaan. Suosittelen kaikkia kokeilemaan, se on oikeasti todella helppo ja halpa tapa kohentaa ilmettä, eikä arkena tarvitse tuhrata aikaa niiden ehostamiseen. Olen joskus koittanut myös ripsien värjäämistä itse, mutta se on jo paljon haastavampaa, eikä väri tahdo pysyä samoin kuin kulmakarvoissa. Olen lisäksi niin addiktoitunut ripsariin, että laittaisin sitä silti myös arkena, joten ripsien värjääminen ei ole minulle kovin kannattava juttu. Värjäyksenhän voi hoitaa myös kosmetologilla tai kampaajakäynnin yhteydessä, mutta itse en halua siitä maksaa yhtään ekstraa, koska se on niin helppo tehdä myös itse!

Tässä kuva oman arkimeikin perustuotteista:
Kun kulmakarvat ovat kerran jo kunnossa, tarvitsen kosteusvoiteen, BB-voiteen, HYVÄN peitevärin, joka käy niin näppylöille kuin todella tummille silmänalusille, ripsien taivuttajan, ripsarin ja vaalean ja kuulaan poskipunan.

BB-voidehan käy myös yksin. Ideana on, ettei kosteusvoidetta, erillistä aurinkosuojaa, meikkivoidetta ja kuulautta tuovaa tuotetta tarvita erikseen, vaan kaikki on samassa putelissa. Itse kärsin kuitenkin pakkasen tuomasta ihon pintakuivuudesta, johon apteekista saatava VICHYn Aqualia-voide on aivan lyömätön! Muuten en apteekin voiteista ole tykännyt, mutta tämä on oikeasti hyvä: kosteuttaa hurjan paljon, mutta imeytyy tosi hyvin. Hintakin on vain 25 €:n tienoilla. BB-voiteena minulla on tällä hetkellä Lumenen Vitamin C+-sarjan tuote, joka on ihan OK. Ja onneksi tarpeeksi vaalea mun kalpealle iholleni. Peittävyys ei ole aivan parhaimmasta päästä, mutta koostumus on kuitenkin miellyttävä. Olen jo monena vuotena käyttänyt kesällä meikkivoiteen asemasta Diorin Hydra-action -sarjan sävyttävää päivävoidetta, joka on tosi peittävä ja hyvä. Kesällä välillä vähän liiankin paksu, joten itse olen käyttänyt sitä syksyisinkin. Ongelmana on, etten voi käyttää sitä rusketuksen hälvettyä, koska vaaleinkin sävy (nro 1 tästä poiketen) jää minulle liian tummaksi. Tuotteena se on kuitenkin hirmu kätevä, ja pitää tosi hyvin ihon mattana kuivattamatta sitä lainkaan!



Asetan valtavia vaatimuksia peitevoiteelle, ja Benefitin Boi-ing on tällä hetkellä suosikkini. Siinä on todella hyvä, vaalea sävy, ja sitä on hyvä levittää sormella niin silmien alle kuin näppyjen päälle. Koostumus on yllättävän ohut mutta peittävä. Samalta merkiltä minulla on käytössä Dandelion-poskipuna, jossa on aivan älyttömän ihana kylmän roosan sävy! Se on nimenomaan vain vaalea sävy, ei niinkään poskipuna. Postaan myöhemmin suosikkituotteistani tarkemmin, yritän silloin muistaa avata pakkauksen jotta väri näkyisi. Suomessa ei käsittääkseni kyseistä merkkiä saa, mutta ainakin LookFantastic ja Asos toimittaa niitä Suomeen, eikä postituskuluja ole. Merkki ei ole halvin, muttei valtavan kalliskaan, mielestäni tuotteiden hinta-laatusuhde on ollut kohdallaan. Arkimeikin kruunaa ripsien taivutus ja Lancomen Hypnose-ripsari. Olen koittanut oikeasti vaikka kuinka montaa ripsaria, mutta aina palaan kyseiseen tuotteeseen. Sillä saa erotellut ripset, ja jos sitä harjaa useamman kerroksen, tulee lopputuloksesta näyttävä. Sen harja on myös hyvä, ja käy hyvin pienisilmäisellekin.

Jos aikaa on hieman enemmän kuin se kolme minuuttia ja haluan laittaa vähän enemmän, lisään myös silmänpohjustustuotteen, puuteria, luomiväriä ja rajauksen.
Kuva on katastrofaalinen, pahoittelut siitä...
Silmäni ovat niin pienet, että jos haluan kestävän silmämeikin, tarvitsen luomille pohjustustuotteen ja levitän sitä todella vauhdilla pienenpienen palleron verran sormin. Lumenen Beauty Base Eyeshadow Primer on aivan ykkönen! Se ei maksa kuin vajaan kympin ja kestää oikeasti monta vuotta. Monet muut merkit, kalliitkin, on koitettu, eivätkä pitä meikkiä ollenkaan niin siistinä. Kivipuuterina minulla on tällä hetkellä YSL:n Poudre Compacte Radiance nro 2, ja olen ollut siihen tyytyväinen. Arkimeikkiini en yleensä, ainakaan näin talvella, puuteria juurikaan laita silmäluomia ja nenänpieliä lukuunottamatta, enkä niihinkään jos kyseessä on kaikista pikaisin ehostus. Jos siis aikaa on enemmän, laitan myös nuden tai ruskean sävyistä luomiväriä. Yksi suosikeistani on Diorin Earth Reflection (609) viiden luomivärin paletti. Sitä on menossa jo toinen kappale! Arkena käytän rajaukseen harmaata kynää, löysin pitkän etsimisen jälkeen hyvän harmaan, YSL:n nro 7 Charcoal Grey. Pidän myös siitä, että se on aavistuksen pehmeä, joten rajauksen tekeminen onnistuu nopeammin.

Olen huulikiiltoaddikti, mutta arkena käytän yleensä huulirasvaa. Omistan kiiltoja ja kiiltopunia varmaan 30 kappaletta, ehkä teen niistäkin jonkin postauksen joskus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti