perjantai 7. kesäkuuta 2013

Kauneutta suihkeena

Tilasin jo joku aika sitten Lookfantasticilta kosmetiikkaa ja lupasin palata asiaan kun niitä tarkemmin olen kokeillut. Juttu löytyy täältä. Heräteostoksena ostettu Caudalien Beauty Elixir on ollut todellinen hitti! Aloitin sen käytön vasta noin pari kuukautta sitten, ja olen suihkinut sen melkein jo tyhjäksi! Tosin pullon koko on vain 30 ml, joten säännöllisessä käytössä se hupenee melko vikkelään.



Mikä suihkeessa sitten viehättää? Varsinkin nyt kuumilla keleillä olen suihkaissut sitä keskellä päivää kuumottavan ihon päälle samoin kuin illalla yövoiteen alle. Tuotteessa oleva piparminttu viilentää ihanasti ja jättää miellyttävän kihelmöinnin iholle. Mielestäni tuote kosteuttaa enemmän kuin pelkkä kosteusvoide ja voide imeytyy ihoon paremmin tämän kanssa. Meikin päälle en ole koittanut tätä suihkia, vaan naamassani on ollut yleensä pelkkä BB- tai sävyttävä kosteusvoide, eikä puuteria lainkaan, joten en tiedä sitä, kuinka suihke käyttääytyy täyden pakkelin päällä. Jos jotain miinusta haetaan, niin tuotteen kaunistavaa vaikutusta en ainakaan minä ole huomannut. :) Naamani on ollut melko epäpuhtaassa kunnossa jo pitkään, eikä mullistavaa vaikutusta suuntaan tai toiseen ole tapahtunut. Tosin isommat "hormonifinnit" eivät ole naamaani vähään aikaan kiusanneet, luojan kiitos! Samoin ihoni ei ole enää pintakuiva, mutta se lienee vuodenajan ja helteiden vaikutusta. Eli ainakaan huonompaan suuntaan ei siis ihon kunto ole mennyt sinä aikana, kun tätä olen käyttänyt enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Olen lopettanut imettämisen vasta vähän aikaa sitten, joten ehkä hormonien tasaantuminen tuo ihooni muutosta suuntaan tai toiseen. Toivottavasti toiseen...

Samalla kertaa kauneuseliksiirin kanssa ostin DuWop-merkkiset luomiväripaletin ja poskipunan. Täytyy sanoa, että kokemuksieni perusteella en kyllä kyseistä merkkiä suosittele enkä itse tule niitä enää ostamaan.



Värit olivat itse asiassa tosi hyviä paletissa ja iholla, mutta levitettäessä väri varisee tosi häiritsevästi. Toisaalta luomella ja poskilla tuotteet pysyvät hyvin, mutta minua ainakin ärsyttää suunnattomasti sotku, jonka niiden levittäminen aiheuttaa. Varsinkin poskipuna on aivan mahdoton! Harmittavaa sinänsä, koska luomiväripaletissa oleva musta rajausväri on todella hyvä ja paketissa tullut aplikaattori sen laittoa varten tosi hyvä. Poskipunan sävy oli myös tosi hyvä, mutta jos rasian laittaa meikkipussiin, on kaikki aivan pinkin pölyn peitossa. Samoin levityksen jälkeen allas/taso tms. jonka päällä sitä on poskiin tupsutellut, on siivottava saman tien.

Aionko ostaa Caudalien kauneuseliksiiriä uudelleen? Itse asiassa en! Muistin nimittäin, että käytin joskus monta vuotta sitten ystävän suosituksesta apteekista saatavaa Avénen rauhoittavaa lähdevesisuihketta ja muistaakseni se silloin sai ihoni voimaan todella hyvin. Ajattelin siis hankkia sen seuraavaksi ja testata sen vaikutuksen verrattuna tähän Caudalién tuotteeseen. Lisätietoa Avénen suihkeesta  löytyy täältä.


Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Mä olen aivan rakastunut tuohon Caudalien Beauty Elixiriin! Ostin sen jo maaliskuussa, mutta silloin se piparminttu tuntui jotenkin liian ärtsyltä mun iholla (ja vieläkin muuten silmiä kirvelee aina kun tätä laitan, mutta onneksi se menee nopeasti ohi). Nyt kesän tullen olen ottanut tämän aktiivikäyttöön enkä tiedä johtuuko tästä vai kesän suotuisasta vaikutuksesta, mutta mun iho on tosi hyvässä kunnossa.

    Aasialaisen kosmetiikan puolelta löytyy muuten monia kivoja kasvosuihkeita ja mullakin niitä löytyy kaapista pari. Niin ja aika monilla lunnonkosmetiikkamerkeillä on myös erilaisia kasvovesisuihkeita, vink vink. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu kävi mulle, että tuo Caudalien suihke ei oikein tuntunut talvella sopivalta ja jäi unholaan. Onneksi kuitenkin annoin sille uuden mahdollisuuden ja nyt olen kans tykännyt tosi paljon!

      Mun täytyy tosiaan tuohon aasialaiseen kosmetiikkaan paneutua. Mulla on niin vaalea ja ohut iho, että sieltä suunnasta vois löytyä mullekin sopivia tuotteita! Mua kiinnostaa ne kasvonaamiotkin, joita oot hehkuttanut. Ja hakusassa olis myös Sensain tilalle öljyputsari. Sensai on niin kallista ja koostumus vois olla vähän ohuempi. Siinä vaan tuppaa käymään niin, että homma lähtee vähän lapasesta ja kokeiluun tulee melkoinen arsenaali kaikkea. Vai kuulostaako tutulta? ;)

      Poista